Varje månad utser Filmstaden den bästa bioreklamen till Månadens kampanj efter en mätning av hur väl filmen tagits emot av biopubliken. Mätningen visade att “Världens bästa djurskydd”, som handlar om turbokycklingarnas verklighet i de svenska djurfabrikerna, är den film som biobesökarna tyckte mest om och blivit mest berörda av under mars månad.
I Filmstadens mätning, som utfördes i samarbete med Ipsos/Syno, låg “Världens bästa djurskydd” långt över snittet i samtliga mätpunkter, såsom att tittaren uppskattade filmen och upplevde att den kändes annorlunda. 60 % av de tillfrågade angav att filmen skiljer sig från mängden.
Med genomgående starka värden vinner ”Världens bästa djurskydd” Månadens Kampanj i mars. En kampanj som både gillas och engagerar rakt in i hjärtat. Grattis säger vi till Djurens Rätt.
– Filmstadens motivering
– Det känns otroligt hedrande att vår film som ifrågasätter Sveriges djurskydd premieras och uppskattas av den svenska biopubliken. Många hör också av sig till Djurens Rätt och berättar att de har blivit så berörda att de nu vill sluta äta kyckling. Det är det allra finaste priset vi kan få, säger Camilla Bergvall, riksordförande för Djurens Rätt.
Tidigare i våras utsågs “Världens bästa djurskydd” även till Månadens kampanj av Tidningen Resumé. Filmen, som är producerad av produktionsbolaget Naive, är till stor del finansierad av Djurens Rätts medlemmar och följare genom en crowdfunding-kampanj som pågick under hösten 2021. Medverkar i filmen gör Dragomir Mrsic, Sanna Sundqvist och Mattias Fransson.
Se filmen “Världens bästa djurskydd” här.