"Få, om någon, har på samma sätt lyckats driva opinion med hjälp av sitt nyhetsrum. Passionen för verksamheten lyser igenom i kommunikationsarbetet och man har insett värdet av att använda alla olika delar av verktyget."
Så löd motiveringen när Djurens Rätt idag utsågs till vinnare i tävlingen om Årets Nyhetsrum.
Företaget Mynewsdesk vill med utmärkelsen Årets Nyhetsrum belöna och lyfta fram företag eller organisationer som använt sina nyhetsrum för att på ett modernt sätt nå ut med sina budskap. Förhoppningen är att vinnarna ska fungera som inspiration för andra som kämpar med att nå ut.
I flera olika kategorier har hundratals organisationer tävlat om priset. Och i kategorin "Offentlig sektor & Ideella organisationer" så var det till slut Djurens Rätt som ansågs ha lyckats bäst av alla.
Juryn som utsett vinnarna i tävlingen bestod av anställda från Mynewsdesk från sälj, support samt marknad samt två externa experter - Jerry Silfwer, digital strateg och grundare av Mad Science Digital, och Anders Nilsson, chefredaktör och copywriter.